Jak na jarní detox?

Jak si s detoxikací poradit v běžném životě? Vyzkoušejte jednoduché rady, které vám pomůžou zbavit se únavy, posílí vaši imunitu a přirozeným způsobem upraví váhu.

 

Listová zelenina pro imunitu i očistu

Listová zelenina obsahuje chlorofyl, který pomáhá čistit. Jezte proto všechny potraviny bohaté na chlorofyl, čímž posílíte imunitu a zbavíte tělo nežádoucích látek. Vysoký obsah vykazují i superpotraviny, jako je spirulina nebo chlorela. 

 

Smoothie

Ve vaší kuchyni by rozhodně neměl chybět mixér, díky němuž budete moci zařadit do každodenního jídelníčku i lahodné smoothie nápoje připravené z kombinace zelené listové zeleniny a ovoce. Dodáte tak tělu nejen vlákninu a vitaminy, ale i prospěšné enzymy. Smoothie nápoje navíc mohou sloužit i jako praktická svačina, kterou si můžete vzít s sebou třeba do práce nebo na cesty. Připravit je lze rozmixováním namočených ořechů a bobulovitých plodů.

Skvěle chutná také mango, banán, mandarinka nebo jablko. Vždycky přidejte několik hrstí zelených listů.

 

Ovocné šťávy

Ovocné šťávy pijte hlavně v dopoledních hodinách. Urychlují metabolismus, mají alkalizující efekt na krev a díky vysokému obsahu vlákniny podporují trávení. Zároveň snižují ukládání tuku a minimalizují chuť na sladké. 

 

Změna jídelníčku

Jarní detoxikaci můžete brát i jako novou inspiraci pro vaše příští stravování. Většina lidí jí totiž víceméně pořád dokola stejná jídla. V průměru je to asi deset až dvanáct pokrmů, které konzumují den za dnem, týden za týdnem. Smutné je, že si ani neuvědomují, že jedí pořád to samé a navíc ještě ne příliš zdraví prospěšné. 

Zkuste třeba náš recept na lehký salát z cukety a lilku.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz